كاهش مرگ و میر نوزادان كمتر از یك ماه در كشور
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'محمداسماعیل مطلق' گفت: اكنون میزان مرگ كودكان زیریكسال به 18در هزار تولد زنده، مرگ كودكان زیر پنج سال به 20 در هزار تولد زنده و نوزادان زیر یك ماه به 2/11 در هزار تولد زنده رسیده است.

وی خاطر نشان كرد میزان مرگ و میر نوزادان زیر یك ماه باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به هشت مورد در هر هزار تولد زنده كاهش یابد.

مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس به تشریح عوامل موثر در كاهش مرگ و میر نوزادان پرداخت و گفت: مراقبت‌های قبل از بارداری تاثیر بسیاری در كاهش مرگ و میر نوزادان دارد كه این مراقبت‌ها از طریق كاهش بارداری‌های پرخطر در مادران و غربالگری مادران دارای سابقه فرزند با ناهنجاری‌های مادرزادی برای پیشگیری از تولد این گونه فرزندان، میسر می‌شود.

وی همچنین دسترسی عادلانه در گروه آسیب‌پذیر مادر و نوزاد به خدمات با كیفیت و اساسی مراقبت از مادر و نوزاد با استفاده از برنامه سطح‌بندی خدمات مادر و نوزاد و همچنین برنامه‌های تنظیم خانواده را از دیگر عوامل موثر بر كاهش مرگ ومیر نوزادان عنوان كرد.

مطلق گفت: اداره سلامت نوزادان برای رسیدن به هدف كاهش مرگ و میر كودكان تاسیس شده است و منابع مالی قابل توجهی برای نیل به این هدف توسط وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشكی تخصیص داده شده است.

وی اضافه كرد: برنامه‌های سطح‌بندی خدمات، احیای نوزاد، مراقبت بحرانی از نوزادان در معرض خطر، مراقبت آغوشی، نظام مراقبت مرگ پری‌ناتال، نظام مراقبت كنترل عفونت در بخش مراقبت ویژه نوزادان، بسته خدمتی نوزاد سالم داخل بیمارستانی و نظام مراقبت مشكلات تنفسی نوزادان در این راستا تدوین و به مرحله اجرا رسیده است.

وی افزود: همچنین وزارت بهداشت در حال تدوین و اجرای بسته خدمتی نوزاد سالم خارج بیمارستانی، پیگیری شیرخواران پرخطر، انتقال نوزاد، نظام مراقبت تكاملی نوزادان در بخش مراقبت ویژه نوزادان و نظام مراقبت معنوی و روانی والدین در راستای مراقبت ویژه نوزادان است.

مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس از اساتید فوق تخصص نوزادان خواست تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف كاهش مرگ و میر نوزادان مطابق با برنامه پنجم توسعه، به منصه ظهور برسانند.

اجتمام**9105**1572





:: برچسب‌ها: تایلند , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: